Nu står det klart att Christian Peterson kommer att gå min kurs i höst

Nu står det till 100% klart att Christian Peterson, som primärt arbetar för de högerradikala alternativmedierna Exakt24 och Insikt24 och som har en bakgrund som medlem i både NMR och AfS och som numera är en SD-sympatisör, kommer att gå min kurs i ras- och vithetsfrågor vid Karlstads universitet när höstterminen väl inleds den 28 augusti i år. 

Jag har tidigare polisanmält Peterson för ofredande p g a att denne vid upprepade tillfällen har försökt att träffa och filma mig och även oinbjuden har besökt min arbetsplats och filmat campusområdet med hjälp av en drönare men tyvärr valde åklagaren att lägga ned min anmälan och antagligen då Peterson som också bl a ligger bakom den s k Förtalsombudsmannen åtnjuter något slags journaliststatus. Peterson har därefter i sin tur polisanmält mig för falsk tillvitelse p g a att jag enligt denne har s k okynnesanmält honom till polisen. 

Unga vuxna i Sverige och svenska medborgare överlag har långtgående rättigheter att få studera vid högskolan så länge de har betyg därtill och därför går det i skrivande stund inte att stoppa Peterson från att bli min student om lite mer än en månad. Peterson har då en historia av att kartlägga och filma (och självklart i lönndom) och därefter hänga ut både lärare och kurskamrater som ”vänsterextremister” vid andra utbildningar och han försvarar detta med att det är i rent journalistiskt syfte samtidigt som att de som hängs ut också får sina namn publicerade på rent nazistiska hemsidor vilka enbart syftar till att hota personerna ifråga och mellan raderna uppmana s k nationella att ”ta saken i egna händer” samt ”gå till aktion” mot desamma.

Samtidigt har flera andra blivande studenter, som läser min blogg och/eller som följer mig i sociala medier, hört av sig till mig och sagt att de kommer att hoppa av kursen om Peterson går densamma (d v s om de blir ofrivilliga kurskamrater till denne och det handlar då om att jag hela tiden har varit öppen med min högst ofrivilliga relation till Peterson). Med andra ord och kort och gott ser det ut som att min kurs i ras- och vithetsfrågor vid Karlstads universitet kommer att bli rejält saboterad under den kommande höstterminen.

Naturligtvis har jag även tidigare haft SD-studenter och andra s k nationella studenter i mina klasser och vid mina kurser och jag har också undervisat SD-studenter och andra högerextrema studenter när jag har gästföreläst vid olika program vid Karlstads universitet samt vid andra högskolor än Karlstads universitet men jag har samtidigt hittills inte haft en student av Petersons ”kaliber” som har för vana att i hemlighet spela in och senare hänga ut både lärare och kurskamrater. 

Det ska slutligen också sägas att jag aldrig har ”specialbehandlat” och än mindre ens försökt att diskriminera dessa studenter (d v s studenter som helt uppenbart röstar SD och/eller som är partimedlemmar eller aktiva i än mer extrema organisationer och sammanhang) utan jag har alltid gjort allt jag kan för att bedöma deras insatser så rättvist och objektivt som möjligt p g a den hederskodex som jag försöker efterleva i egenskap av att vara lärare.

Idag röstar uppskattningsvis 65-70% av alla majoritetssvenska unga vuxna män på Tidöavtalet-partierna och fr a på SD och M och även om många av dem är arbetarpojkar som av olika skäl aldrig någonsin kommer sätta sin fot på en högskola så är det rent statistiskt sett inte särskilt ovanligt att som högskolelärare numera möta studenter som sympatiserar med SD.