Om att ha Christian Peterson som student

Igår inleddes högskolans hösttermin inklusive min (distans)kurs om ras- och vithetsfrågor vid Karlstads universitet som räknar alternativmediesajten Insikt24:s Christian ”Förtalsombudsmannen” Peterson som student.

Peterson har under de senaste dygnen (d v s dagarna innan terminsstart) varit hyperaktiv och postat ett flertal uppdateringar i olika sociala medier som specifikt handlar om mig och kursen. Bland annat har Peterson meddelat sina tusentals följare bestående av allsköns NMR:are, AfS:are, DFS:are, MED:are, SD:are och andra s k nationella att han antagligen kommer att göra flera reportage om kursen och Petersons alltför många följare och ”fans” har även uppmanat honom att sända live från kursträffarna.

Den första (digitala) kursträffen äger rum nu på torsdag och det är alldeles uppenbart, mot bakgrund av hur Peterson uttrycker sig i olika sociala medier, att han knappt kan bärga sig inför denna första träff (av totalt fyra) som Peterson troligen kommer att spela in och han kommer antagligen även att utnyttja träffen till att ställa frågor till mig som rör mitt privatliv. Peterson har därtill laddat ned kursmaterialet från den digitala lärplattformen som Karlstads universitet använder och postat det på en öppen hemsida så att alla och envar kan gå in där och ladda ned det.

Slutligen har Peterson redan hunnit kartlägga samtliga kurskamrater och han hävdar nu, mot bakgrund av att han i detalj har tagit reda på vilka de är (d v s ålder, utbildning, yrke, familj, adress o s v), att tre av dem arbetar inom mediebranschen och igår hånade han dessutom flera av sina kurskamrater för att de uttryckte sig på ett sätt som han uppfattar som vänster.

Det ska tilläggas att alla försök att stoppa Peterson från att gå kursen hittills har misslyckats inklusive min polisanmälan mot denne för ofredande som lades ned av åklagaren tidigare i somras och som också innehöll en begäran från min sida om kontaktförbud efter att Peterson vid två tillfällen har besökt min arbetsplats i Karlstad samt under en längre tid sökt kontakt med mig vid upprepade tillfällen. I stället är jag idag ”omvänt” polisanmäld av Peterson för att enligt denne ha ”okynnesanmält” honom för att jag upplever att han är något av en stalker (d v s jag är helt enkelt polisanmäld för falsk tillvitelse).

En kommentar

  1. Pingback: Om att ha Christian Peterson som student | ulsansblogg