Om att delta i högerradikal, högerextrem och högerpopulistisk s k alternativmedia

Nu har jag återigen blivit tillfrågad om att delta i högerradikal, högerextrem och högerpopulistisk s k alternativmedia. Förr i tiden var det otänkbart att de svenska högerextremisterna överhuvudtaget ens skulle komma på tanken att tillfråga antifascister att delta i exempelvis de en gång så famösa närradiosändningar som var så populära inom rörelsen på 1980- och 90-talen eller att intervjua antifascister i alla sina tidningar och tidskrifter som har passerat genom åren men under de senaste åren har något hänt.
 
Sedan 5-6 år tillbaka har högerradikal, högerextrem och högerpopulistisk alternativmedia regelbundet hört av sig till mig och bett mig att ställa upp på samtal, debatter eller intervjuer och för kanske 4 år sedan ”debuterade” jag till slut i sammanhanget genom att låta mig intervjuas i Nya Tider för att jag trodde att jag skulle få en chans att ge min version av alla konflikter jag en gång hade med några av landets asien- och adoptionsforskare (och vilket de dåvarande antifascistiska kollegorna på Mångkulturellt centrum inte uppskattade precis) och som så många andra har jag därefter också ”smygintervjuats” av Granskning Sverige och naturligtvis också intervjuats av Nyheter Idag som ”alla” väl har varit med i vid det här laget då det knappt går att värja sig från Nyheter Idags ettrige och intensive redaktör Chang Frick samtidigt som jag vänligt men bestämt har tackat nej till att ställa upp i Daniel ”Den öppna rasisten” Lampinens program som flera gånger har bett mig att vara med och diskutera rasbegreppet men honom.
 
Ett tag hade jag också någon slags (visserligen ytterst egoistisk, d v s ej ideologisk) förhoppning om att bli mindre uthängd (jag bör vara en av landets antifascister som har hängts ut allra mest och allra hårdast genom åren i högerradikal, högerpopulistisk och högerextrem alternativmedia även om det visserligen mer handlar om kvantitet än kvalitét och den gode Ekeroth fann det t o m mödan värt att ägna en monologisk 10-minuterstirad åt att hänga ut mig i den svenska riksdagen för 2-3 år sedan) om jag ställer upp och tackar ja men så fungerar det nog inte och denna senaste förfrågan har jag nu tackat nej till.