Är det möjligt att vara 100% östasiat?

För tredje gången (eller kanske t o m för fjärde gången men åtminstone är det tredje gången gillt) blir jag via ännu en DNA-databas informerad om att jag är 100% östasiat och vilket jag antar innebär att så nog bör vara fallet trots att Koreahalvön ju onekligen är en del av den visserligen enorma euroasiatiska kontinenten (och vilket exempelvis inte Japan eller Storbritannien är) om än perifert (liksom Sverige) och vilket väl egentligen borde innebära att åtminstone något slags annat icke-östasiatiskt DNA-inslag borde existera ”inom mig”.
16266261_10154333230355847_1016353166612745846_n
 
Eller så betyder det helt enkelt att Korea verkligen gör skäl för det öknamn som västerlänningarna gav landet på 1800-talet – Eremitkungadömet – när Korea i egenskap av att vara det allra sista stora både asiatiska, utomeuropeiska och icke-västerländska riket i världen som vid 1800-talets slut vägrade öppna sig för Väst och fanatiskt (och även med våld) försökte isolera sig från (väst)världen på samma sätt som Nordkorea har fortsatt att göra: Min kropp och min genuppsättning är i så fall m a o och därmed ett s k levande organiskt bevis på att Koreas närmast hatiskt antivästerländska hållning faktiskt ”fungerade” (OBS: naturligtvis slutade det koreanska hatet mot Väst i total katastrof under 1900-talet – landet blev en japansk koloni och kom sedan som bekant att delas efter ett folkmordsliknande inbördeskrig o s v o s v).